Praca w serwisie
Obsługa klienta w serwisie motoryzacyjnym wymaga dokładnej znajomości mechanizmów działania i budowy pojazdów. Wbrew pozorom nie wystarczy być specjalistą od obsługi klienta, chociaż i te umiejętności są przydatne i pożądane w tej pracy. Ilość części oraz usług jakie wykonuje serwis jest ogromna, trudno jest zapoznać się ze wszystkim nie mając podstaw z mechaniki pojazdów. Gdy przyjmowano mnie na stanowisko serwisanta nie wierzyłem, że nie dam sobie rady. Przecież co może być trudnego w umawianiu wizyt serwisowych czy też fakturowaniu usług wykonanych przez mechaników. Szybko okazało się, że z klientami radzę sobie doskonale ale brak mi podstawowej wiedzy. Zamiłowanie do samochodów nie wystarczyło, by pracować w serwisie. Na szczęście postanowiłem się uczyć i w kilka tygodni, kiedy poznałem katalog części zamiennych, zorientowałem się w najpopularniejszych usterkach i objawach uszkodzeń było mi znacznie łatwiej. Obecnie mam wrażenie, ze dzięki tej wiedzy, chociaż tylko teoretycznej mógłbym spokojnie naprawić swój samochodów w razie problemów technicznych.
Zostaw komentarz
Zostaw komentarz