Serwis online
Zwykle jako klient serwisu oczekujemy pomocy, kontaktu, porady, nie interesuje nas gdzie znajduje się serwisant. Coraz powszechniejsza jest pomoc zdalna przez internet. Nie wszyscy lubią dyskusje na chacie, czy wymianę zdań mailem, stąd też wybierają pomoc techniczną przez telefon. Centra serwisowe zwykle firmy lokują w jednym miejscu i obsługują one cały kraj, obszar kilku krajów lub świat jeśli klientów nie jest wielu. Tym samym potrzebując pomocy w banku i dzwoniąc, czy pisząc na mail serwisowy być może rozmawiamy z kimś kto przebywa właśnie na drugim końcu świata. Takie rozwiązania techniczne otwierają możliwość lokowania centrów obsługi klienta i serwisu w regionach tanich, tam gdzie siła robocza jest stosunkowo tania. Fakt, iż połączymy się z polskojęzycznym konsultantem wcale nie oznacza że dodzwoniliśmy się do Polski, bowiem centra serwisowe zatrudniają na stanowisko serwisant osoby z różną narodowością i znajomością wielu języków obcych. Obecnie trwają prace nad koordynacją dyżurujących serwisantów w różnych lokacjach przez Skype.
Zostaw komentarz
Zostaw komentarz