jak wygląda praca serwisanta

Problemy informatyka

Gdy chodzi o wszelkiego rodzaju komputery, to serwis ich odbywa się zwykle na dwóch płaszczyznach – od strony informatycznej i technicznej. Informatyk, który przyjeżdża do klienta borykającego się z problemem zazwyczaj najpierw uruchamia komputer, sprawdza co jest w nim nie tak. Diagnozuje on sprzęt i może na tej podstawie wstępnie określić, co w nim jest zepsute. Gdy da się to naprawić, bo naprawa polega na przykład n wstukaniu odpowiedniej komendy lub zainstalowaniu jakiegoś programu, wówczas robi to i inkasuje zapłatę. Część serwisantów zabiera sprzęt do warsztatu. Do tego celu konieczne jest rozebranie komputera na części, by zdiagnozować, czy uszkodzenie nie ma czasem wymiaru fizycznego. Gdy znajdzie się taka usterkę, wówczas naprawa polega zazwyczaj na wymianie wadliwej części, której może dokonać serwisant. Odbywa się to przeważnie w siedzibie serwisu, gdyż takich napraw nie robi się u klienta. Bywają naprawy błyskawiczne, które robi się w kilka minut, a są tez takie, które wymagają wielogodzinnego ślęczenia nad problemem i próbowania różnych dróg naprawy. Tak pracuje serwisant komputerowy w całej Polsce.

Zostaw komentarz