Serwisant w zakładzie produkcyjnym
Dbałość o należyty stan linii produkcyjnej to podstawa. W przeciwnym razie może dojść do katastrofy. Z jednej strony niewłaściwy stan techniczny maszyn wpływa na jakość wyrobów, z drugiej strony na bezpieczeństwo w miejscu pracy. Każde odchylenie od norm jakości winno być zgłoszone, a serwisanci przydzieleni do danego odcinka linii winni sprawdzić doniesienie o usterce, nieprawidłowym działaniu itp.
Nawet jeśli problem nie zostanie potwierdzony warto sprawdzić, gdyż w momencie kiedy dostrzega się awarię bywa za późno. Straty są wówczas zdecydowanie wyższe i często niematerialne. Zakłady produkcyjne nie mogą pozwolić sobie na przestoje, dlatego też przywiązuje się dużą wagę do prac serwisowych.
Zwykle serwisanci są dostępni cały czas bez wyjątków, by w razie wystąpienia problemu reagowali natychmiast minimalizując ryzyko awarii. Doglądanie maszyn produkcyjnych to zadanie pracowników ekipy serwisowej. Wbrew pozorom to główne zadanie spoczywające na serwisantach.
Powszechnie przyjęto, iż serwisant jest od napraw. Tymczasem zadaniem serwisanta jest kontrola maszyn na tyle, by nie dochodziło do awarii i nie powstawały usterki. Serwisant odpowiedzialny jest także za zapas części zamiennych, zaplanowanie dostaw części i materiałów eksploatacyjnych chociażby do czyszczenia maszyny.
Zostaw komentarz
Zostaw komentarz